Észak- India túra
Delhi, Mandawa, Bikaner, Jaisalmer, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Pushkar, Jaipur, Agra, Varanasi, Pokra.
Jaisalmerben sivatagi túrára visznek teveháton, egy éjszakát a sivatagban töltünk. Agrából Varanasiba éjszakai vonattal megyünk, onnan tovább pedig busz visz át a határon Nepálba: Pokrába.
Mindent elore megszerveztek nekünk, kézbe kapjuk a jegyeink, a szállásokon csak egy cetlit kell bemutatnunk, és már visznek is a gyönyöru, légkondícionált, tiszta szobákba.
Pont nem ezt a fajta turizmust szerettük volna a mienknek tudni (erre pénzünk sincs, illetve ezentúl biztosan nem lesz), de sok érv szólt a döntés mellett.
Az útvonal, amelyet bejárunk, tömegközlekedéssel nagyon nehezen megoldható, túl sok idot és utánajárást igényelt volna, ezért nem is mertük álmodni, hogy például Mandawába eljutunk.
Még elég esetlennek érezzük magunk a klíma, a lehúzás, a zaj, az angol hiánya és a bámulás miatt, három hét nyugalom és biztonság pedig pont elég ido arra, hogy beleszokjunk ezekbe a dolgokba (reméljük).
Így nagyon kényelmesen utazunk. Jóval kevesebb szituáció akad, ahol lehúzhatnak (tulajdonképpen egyszer húztak le nagyon, és nem sokszor kicsit - lelkileg ez nekünk jobb). A szállásra jó szívvel menekülünk vissza, ha hisztirohamot kapok, hogy ezredszer is robogóval köröznek körülöttem. A vezetonk megmondja, hogy körülbelül minek mennyibe kéne kerülnie, mert oszintén szólva ugyanazt a gránátalmát húsz és száz rúpiának is elhiszem, és változó, hogy az eladó mennyire mond eloször fölé a reális árnak (ami megint városonként más és más).

Miután elso napunkon ijedtségünk és kultúrsokkunk kihasználva betoltak bennünket egy turisztoffiszba (elvileg a belvárosba mentünk a taxissal), Mr. Raj karmaiba kerültünk. Lehengerelt bennünket intelligenciájával, az indiai lehúzás kello fokú, valahol mégis megérto helytelenítésével és gyorsaságával. A lelkünkre kötötte, hogy reklámozzuk mindenfelé, amerre csak járunk, de foleg otthon, hát most itt a reklám.Kifizettünk neki egy elég drága (Indiához képest nagyon drága), nászútszeru észak-indiai túrát. Saját sofor (neki saját posztot fogunk szentelni) visz végig bennünket légkondis autóval a megbeszélt útvonalon: